Światło w służbie marketingu.



Czy odpowiednio dobrane światło w sklepie może zwiększyć ruch i sprzedaż? Udowodniono, że tak. Światło to czynnik, który wpływa na samopoczucie klientów, znacznie poprawia ekspozycję towaru i sprawia, że w oczach kupujących wydaje się on jeszcze bardziej atrakcyjny. Światło stymuluje naszą percepcją i przykuwa uwagę. Badania Philips Lighting, zrealizowane wśród konsumentów jednej z niemieckich sieci sklepów spożywczych, pokazały że nawet o 15 proc. zwiększył się ruch klientów w badanej strefie promocyjnej, po zastąpieniu tradycyjnego oświetlenia na barwną kompozycje świetlną. Tymczasem sprzedaż urosła aż o 6 proc.

Barwa światła ma istotne znaczenie w oświetleniu produktów. Wyobraźmy sobie wędliny oświetlane światłem o barwie zbyt ciepłej lub zbyt zimnej. W obu przypadkach mięso miałoby nieapetyczny wygląd. Albo zbyt pomarańczowy albo siny. Niewłaściwie dobrane oświetlenie może skutecznie zniekształcać fakturę i kolorystykę produktów. Należy pamiętać, aby zastosować światło, które będzie oddawało rzeczywisty wygląd produktu. Najlepszy efekt pozwala osiągnąć oświetlenie o temperaturze barwowej, odpowiadającej światłu dziennemu. Należy pamiętać, aby nie mieszać barw światła, bo to może wprowadzić chaos i zniechęcić do sięgnięcia po produkt, a także wpłynąć na komfort kupującego.

Kolejnym etapem jest etap prawidłowego rozmieszczenia oświetlenia. Nic bardziej nie denerwuje gdy w przymierzalniach światło skierowane jest tak, że odbija się od luster i świeci w oczy lub uwydatnia wszystkie niedoskonałości sylwetki. W prawidłowym rozmieszczeniu oświetlenia chodzi o to, żeby przebywanie na danej przestrzeni było komfortowe dla klienta i nie zaburzało prawidłowej percepcji.

Źródło:http://www.lighting.philips.pl/edukacja/nowoczesne-oswiet......enia-do-sklepu-odziezowego data: 01.03.2019r.